ျမန္မာျပည္ၿငိ္မ္းခ်မ္းခရီး နီးေနၿပီးေလာ
16.9.2015
စက္တင္ဘာ ၉ ရက္ေန႔ ေနျပည္ေတာ္ရွိ Myanmar International Convention Center -2 တြင္ ျပဳလုပ္သည့္ တုိင္းရင္းသားလက္နက္ကုိင္အဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ သမၼတဦးသိန္းစိန္၏ ေဆြးေႏြးပြဲ တြင္ NCA ေခၚ တနိင္ငံလုံးအပစ္ခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္ကုိ ယခုလ ၂၉ ရက္ေန႔တြင္ လက္မွတ္ထုိးရန္ သမၼတကမ္းလွမ္းထားေသာ္လည္း တုိင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ား က ေအာက္တုိဘာလ အလယ္တြင္ ျပန္လည္ အဆုိျပဳထားပါသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႏွင့္ေတြ႔ဆုံသည့္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးအဖြဲ႔႔အစည္းမ်ား၏ကိုယ္ စားလွယ္အဖြဲ႔တြင္ ကရင္အမ်ိဳးသားအစည္းအ႐ုံး(KNU) ဥကၠ႒ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ေစာမူတူးေစးဖိုး၊ ကခ်င္ ျပည္လြတ္လပ္ေရးအဖြ႔ဲ(KIO)ဒု-ဥကၠ႒ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးအင္ဘန္လ၊ ရွမ္းျပည္တိုးတက္ေရးပါတီ (SSPP) နာယက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေဆထင္၊ မြန္ျပည္သစ္ပါတီ(NMSP) ဥကၠ႒ႏုိင္ေထာမြန္၊ ကရင္နီအမ်ိဳးသား တိုးတက္ေရးပါတီ(KNPP)ဥကၠ႒ခြန္းေအဘယ္တြိဒ္နဲ႔တုိင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးအဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏အဆင့္ ျမင့္ညိႇႏိႈင္းေရးကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔(SD) အဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္ ေနာ္စီဖိုးရာစိန္၊ ေဒါက္တာ လဂ်ာ၊ ပူးဇင္က်ံဳးနဲ႔ အန္စီစီတီအဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္ ပဒိုိေစာကြယ္ထူးဝင္းတုိ႔ ပါဝင္ပါသည္။
စက္တင္ဘာ(၁၄)ရက္ေန႔တြင္ ျပည္ေထာင္စုၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဖာ္ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းအဖြဲ႔ ဒုကၠဌဝန္ႀကီးဦး ေအာင္မင္းက အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္ကုိ ေအာက္တုိဘာပထမအပါတ္တြင္ လက္မွတ္ထိုးမည္ဟု တုိင္းရင္းသားနုိင္ငံေရးပါတီမ်ားနွင့္ေတြဆုံပြဲတြင္ ေျပာဆုိသြားသည္၊သုိ႔ေသာ္ တုိင္းရင္းသားလက္နက္ ကုိင္အဖြဲ႔အစည္း မည္မွ်လက္မွတ္ထုိးမည္ကုိ သဲသဲကြဲကြဲ မသိေသးေသာ္လည္း တုိင္းရင္းသားလက္ နက္ကုိင္အဖြဲ႔ ၉ ဖြဲႏွင့္ လက္မွတ္ထုိးမည္ဟု ဦးေအာင္မင္းက ဆုိသည္။
အာလုံးပါ၀င္ေရးေလာ ခြဲျခားေရးေလာသုိ႔ျဖင့္ တုိင္းရင္းသားမ်ား အဆုိျပဳထားသည့္ တုိင္းရင္းသား လက္နက္ကုိင္အဖြဲ႔အစည္းအားလုံး ပါဝင္ လက္မွတ္ထုိးေရးသည္ ျဖစ္နုိင္သည့္ အေနအထား နည္းလာသည္ကုိ ေတြ႔ရေပသည္။ သမတႏွင့္ေတြ႔ ဆုံပြဲတြင္ သမၼတက အားလုံးပါဝင္ေရးအေပၚ မူအရ လက္ခံေသာ္လည္း အစုိးရက ၎တုိ႔အသိအမွတ္ ျပဳထားသည့္ တုိင္းရင္းသားလက္နက္ကုိင္အဖြဲ႔ ၁၅ ဖြဲ႔နဲ႔သာ လက္မွတ္စထုိးၿပီး က်န္တဲ့အဖြဲ႔ေတြနဲ႔ ဆက္ၿပီး ညိႇႏိႈင္းေဆာင္ရြက္သြားမယ္လို႔ ျမန္မာၿငိမ္းခ်မ္းေရး စင္တာ MPC က ႏုိင္ငံေရးအႀကီးတန္း အႀကံေပး ဦးလွေမာင္ေရႊက ဆုိသည္။
၎အျပင္ NCA အပစ္ရပ္စာခ်ဳပ္ကုိ လက္မွတ္ထုိးမည္မဟုတ္ဟု UWSP ေခၚ 'ဝ' ျပည္ေသြး စည္းညီညြတ္ေရးပါတီက စက္တင္ဘာ ၈ ရက္ေန႔တြင္ သေဘာထားထုတ္ျပန္ခဲ့သလုိ ကခ်င္အဖြဲ႔ KIO ကလည္း ေအာက္တုိဘာလတြင္ လက္မွတ္ထုိးရန္ အဆင္အသင့္မျဖစ္းေသးသည္ဟု ေျပာဆုိထားသည့္ အတြက္ ယခုလက္မွတ္ေရးထုိးပြဲတြင္ ကခ်င္အေနျဖင့္ ပါ၀င္ရန္မေသခ်ာေသးေပ။
အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္တြင္ ပါဝင္ပတ္သက္သည့္ အဖြဲ႔အစည္းအားလုံး ပါဝင္လက္မွတ္ထုိးမွသာ တနုိ္င္ငံလုံး အက်ဳံးဝင္သည့္ တႏိုင္ငံလုံး အပစ္ခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္ ေခၚဆုိနုိင္ေပမည္။ သုိ႔မွသာ တနုိင္ငံလုံး ေသနတ္သံတိတ္ျပီး ျငိမ္းခ်မ္းေရးအလင္းေရာင္ ေပၚလာနုိင္မညျ္ဖစ္သည္။ အစုိးရ အဆုိျပဳသည့္ ၁၅ အဖြဲ႔နွင့္စတင္လက္မွတ္ထုိးၿပီး က်န္အဖြဲ႔ကုိ ေနာက္မွ ဆက္လက္ေဆြးေႏြးသည့္ ပုံစံသည္ ျပည္တြင္း စစ္မီးပြား ဆက္လက္က်န္ရွိမည္သည္ကုိ အမ်ားက စုိးရိမ္ေနၾကသည္။ လက္ရွိအေနအထားအရ အစုိးရက ျဖစ္နုိင္သည့္အဖြဲ႔ႏွင့္ လက္မွတ္ထုိးၿပီး က်န္သည့္အဖြဲ႔အေပၚ မည္သုိ႔ သေဘာထားမည္ကုိ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း မရွိသျဖင့္ ၎အဖြဲ႔အေပၚ အစုိးရက စစ္ေရးအရ ပုိမုိတုိက္ခုိက္သြားမည္ကုိ တုိင္းရင္းသားလက္နက္ကုိင္အဖြဲ႔မ်ားက စုိးရိမ္ေနၾကသည္။
အစုိးရသည္ တနုိင္ငံလုံးအပစ္ရပ္စာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆုိေရးတြင္ တုိင္းရင္းသားလက္နက္ကုိင္ အဖြဲ႔၏ တပ္ ေပါင္းစုအေနနဲ႔ မဖိတ္ေခၚဘဲ စာခ်ဳပ္ကုိ တဖြဲ႔ခ်င္းစီ တာဝန္ခံရမည္ဟု အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ တုိင္းရင္းသားလက္နက္ကုိင္အဖြဲ႔ တဖြဲခ်င္းစီ ဖိတ္ေခၚခဲ့သည္။ ဤသည္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကုိင္ အဖြ႔ဲ၏ တပ္ေပါင္းစုကုိ အသိအမွတ္မျပဳရာေရာက္သည့္အျပင္ ၎တုိ႔၏ စုစည္းမႈကုိ ၿပိဳခြဲရာ ေရာက္ေပသည္။
တုိင္းရင္းသားလက္နက္ကုိင္အဖြဲ႔မ်ားသည္ အပစ္ခတ္ရပ္စဲေရးႏွင့္ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ေရးတြင္ တပ္ေပါင္းစုျဖင့္ အစုိးရႏွင့္ေဆြးေႏြးေနခ်ိန္တြင္ အစုိးရအေနျဖင့္ ၎တုိ႔အေပၚ တပ္ေပါင္းစု အေနနဲ႔သာ ဆက္ဆံသင့္ေပသည္။ တုိင္းရင္းသားလက္နက္ကုိင္တပ္ေပါင္းစုနွင့္ အပစ္ရပ္ စာခ်ဳပ္ ေဆြးေႏြးေနခ်ိန္တြင္ အစုိးရက တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကုိင္အဖြဲ႔အခ်ဳိ႕ႏွင့္ သီျခား ေတြ႔ ဆုံ ေဆြးေႏြးေနမႈမ်ားသည္ အစုိးရႏွင့္ တုိင္းရင္းသားမ်ားအၾကား ယုံၾကည္မႈ တည္ေဆာက္ေရးတြင္ မ်ားစြာ ထိခုိက္ေစပါသည္။ အစုိးရအေနျဖင့္ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိ အမွန္တကယ္တည္ေဆာက္လုိပါက တုိင္းရင္းသား လက္နက္ကို္င္အဖြဲ႔အေပၚ က်င့္သုံးေနသည့္ ခြဲျခားေပၚလစီကုိ အဆုံးသတ္ သင့္ေပသည္။ အစုိးရ၏ ခြဲျခား အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေပၚလစီသည္ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး မတည္ေဆာက္နုိင္ပါ။
တနုိင္ငံလုံးအပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆုိေရးအတြက္ တုိင္းရင္းသားလက္နက္ကုိင္အဖြဲ႔အစည္း မ်ားက ယခုလ ၂၄-၂၆ ရက္ေန႔တြင္ အစည္းအေ၀းထုိင္ဆုံးျဖတ္ၾကမည္ျဖစ္ၿပီး အားလုံးပါဝင္ေရးျဖစ္သည့္ တပ္ေပါင္းစု၏မူအတုိင္း ဆက္လက္မရပ္တည္ဘဲ တဖြဲ႔ခ်င္းစီဆုံးျဖတ္ၿပီး အစုိးရနွင့္လက္မွတ္ထုိး ပါက တုိင္းရင္းသားလက္နက္ကုိင္တပ္ေပါင္စုၾကီး ျပဳိကြဲသြားနိင္ပါသည္။
ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံဥပေဒ အမွန္ဆုိက အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး သည္ ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္ေရး၏ပထမေျခလွမ္းသာ ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ အစုိးရသည္ တိုင္းရင္းသားအားလုံးႏွင့္တနိင္ငံလုံးအပစ္ခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆုိနုိင္ပါက ျမန္မာနုိင္ငံ၏ အႏွစ္(၆၀)ေက်ာ္ ျပည္တြင္းစစ္မီးၿငိမ္းသြားၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအလင္းေရာင္ ေပၚလာမည္ ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးမွ နိင္ငံေရးေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးပြဲတက္လွမ္းၿပီး တုိင္းရင္းသားမ်ား၏ တန္းတူေရးအခြင့္အေရးျပႆနာကုိ ေျဖရွင္းနုိင္မွသာ ေရရွည္တည္တ့ံမည့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိ တည္ေဆာက္နုိင္မည္ျဖစ္သည္။
သုိ႔ျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုၿငိမ္းခ်မ္းေရး အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရးေကာ္မတီ (UPWC)ႏွင့္ တနုိင္ငံလုံးအပစ္ အခတ္ရပ္စဲေရးဆုိင္ရာညွိနွိင္းေရးအဖြဲ(NCCT)တုိ႔ တႏွစ္ခြဲအၾကာ ေဆြးေႏြးညွိနွိင္းၿပီး သေဘာတူညီမႈ ရလာသည့္ အခန္း(၇) ပုိဒ္(၃၂)ပုိဒ္ပါ တနုိင္ငံလုံးအပစ္ခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္သည္ ပဋိပကၡေျဖရွင္းေရး ကုိ ဦးတည္သည့္စာခ်ဳပ္ျဖစ္ရန္ လုိအပ္ေပသည္။
ယင္းစာခ်ဳပ္တြင္ အနာဂတ္ တုိင္းျပည္တည္ေဆာက္ေရးဆုိင္ရာကိစၥမ်ား၊ ပစ္ခတ္တုိက္ခုိက္မႈ ရပ္စဲေရး ဆုိင္ရာကိစၥမ်ား၊ တပ္မ်ားေနရာခ်ထားေရး၊ အပစ္ခတ္ရပ္စဲမႈ ေစာင့္ၾကည့္ေရး၊ နုိင္ငံေရး ေဆြးေႏြးေရး၊ လက္နက္ကုိင္တပ္ျပန္လည္ေပါင္းစည္းေရး၊ ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရး တည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ ဒုကၡသည္မ်ား ျပန္ လည္ေနရာ ခ်ထားေရးတို႔ ပါဝင္ေပသည္။
သုိ႔ေသာ္ စာခ်ဳပ္ကုိ ေသခ်ာစြာေလ့လာပါက အခန္း ၁ အပုိဒ္ ၁(က)တြင္ ျပည္ေထာင္စု သမၼတ ျမန္မာ နုိင္ငံေတာ္အား ျပည္ေထာင္စုမျပဳိကြဲေရး၊တုိင္းရင္းသားစည္းလုံးညီညြတ္မႈမၿပိဳကြဲေရးနွင့္အခ်ဳပ္ အျခာအာဏာတည္တံ့ခုိင္ၿမဲေရးတုိ႔ကုိ ေရွး႐ႈ၍ လြတ္လပ္မႈ၊ တန္းတူညီမွ်မႈနွင့္ တရားမွ်တမႈတုိ႔ကုိ အေျခခံၿပီး ပင္လုံစိတ္ဓါတ္နွင့္အညီ ဒီမုိကေရစီအေရး၊အမ်ဳိးသားတန္းတူေရးႏွင့္ကုိယ္ပုိင္ျပဌာန္းခြင့္ အခြင့္အေရးမ်ား အာမခံခ်က္မ်ားအျပည္အ၀ရွိေသာ ဒီမုိကေရစီႏွင့္ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုကုိ နုိင္ငံေရး ေဆြးေႏြးပြဲ ရလဒ္ႏွင့္အညီ တည္ေဆာက္သြားရန္ပါရွိပါသည္။ သု႔ိျဖင့္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲၿပီး နိင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲမွ ထြက္ေပၚလာသည့္ ရလဒ္အေပၚတြင္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုကုိ တည္ေဆာက္ရမည္ ျဖစ္၍ နုိင္ငံေရးသေဘာတူညီခ်က္ ေသေသခ်ာခ်ာမရွိေပ။
တဖန္ စာခ်ဳပ္ပါအခန္း ၅ အပုိဒ္ ၂၀ နုိင္ငံေရးလမး္ျပေျမပုံတြင္ ၇ ခ်က္တြင္
၁။ အပစ္ခတ္ရပ္စဲေရးလက္မွတ္ထိုးျခင္း၊
၂။ နိင္ငံေရးေဆြးေႏြးမွုဆုိင္ရာမူေဘာင္ Political framework ေရးဆြဲသေဘာတူညီမွဳ ရယူျခင္း၊
၃။ ထုိမူေဘာင္အေပၚ အေျခခံျပီး နုိင္ငံေရးေဆြးေနြးပြဲက်င္းပျခင္း၊ လုံျခံဳေရးဆုိင္ရာ ျပန္လည္ေပါင္း စည္း ျခင္းဆုိင္ရာကိစၥမ်ားေဆြးေႏြးျခင္းနွင့္ႏွစ္ဖက္ၾကိုတင္ေဆာင္ရြက္ဖြယ္ရာမ်ားကုိ လုပ္ေဆာင္ျခင္း၊
၄။ ျပည္ေထာင္စုညီလာခံက်င္းပျခင္း၊
၅။ ျပည္ေထာင္စုသေဘာတူစာခ်ဳပ္ Union Accord ခ်ဳပ္ဆုိျခင္း၊
၆။ ျပည္ေထာင္စုလြတ္ေတာ္သုိ႔ တင္သြင္း၍ အတည္ျပဳခ်က္ ရယူျခင္း၊
၇။ လုံျခဳံေရးဆုိင္ရာ ျပန္လည္ေပါင္းစည္းျခင္းလုပ္ငန္းမ်ားအပါအ၀င္ ျပည္ေထာင္စုသေဘာတူစာခ်ဳပ္ပါ သေဘာတူညီခ်က္မ်ားးကုိအေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ျခင္းတုိ႔ ျဖစ္သည္။
ပုဒ္မ ၂၂ ဃ တြင္ ျပည္ေထာင္စုညီလာခံမွ ထြက္ေပၚလာေသာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ားအေပၚ အေျခခံ၍ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးအပါအ၀င္ ဥပေဒမ်ားကို လိုအပ္သလုိျပင္ဆင္ျခင္း ျဖည့္စြက္ျခင္းႏွင့္ ပယ္ဖ်က္ျခင္းမ်ားကုိ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းနွင့္အညီ ျပဳလုပ္ရန္ သေဘာတူသည္ဟု ပါရွိသည္။
သုိ႔ျဖင့္ စာခ်ဳပ္ပါလမ္းးျပေျမပုံအတုိင္း ျပည္ေထာင္စုသေဘာတူစာခ်ဳပ္ကုိ ျပည္ေထာင္စုလြတ္ေတာ္က အတည္မျပဳေပးပါက အနစ္ရွည္လၾကာ ၾကုိးစားထားသည့္ ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ အနာဂတ္ျပည္ ေထာင္စုတည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားသည္ သဲထဲေရသြန္သလုိ အခ်ည္းအနွီးျဖစ္ သြားမည့္သေဘာ ျဖစ္ေနေပသည္။ ျပည္ေထာင္စုညီလာခံ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ားအေပၚ အေျခခံ၍ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး၊ ျဖည့္စြက္ေရးႏွင္ပယ္ဖ်က္ေရးကုိ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းနွင့္အညီ ျပဳလုပ္ရန္ ဆုိသည္မွာလည္း မရွင္းေပ။ အစုိးရေျပာေနသည့္ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးလုပ္ထုံ လုပ္နည္းအတုိင္းအဆိုက ၂၀၀၈-အေျခခံဥပေဒကုိ ျပင္ဆင္နုိင္မည္ မဟုတ္သည့္အတြက္ တုိင္းရင္းသားတုိ႔ေတာင္းဆုိေနသည့္ တန္းတူးအခြင့္အေရးကုိ အေျခခံသည့္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္နုိ္င္မည္မဟုတ္ေပ။
သုိ႔ျဖင့္ အပစ္ရပ္စာခ်ဳပ္သည္ “စာခ်ဳပ္ရဲ႕အဂၤါရပ္နဲ႔ မညီေတာ့ဘူး။ မေရရာေတာ့ဘူး၊ မတိက်ေတာ့ဘူး။ ျပႆနာေပၚႏိုင္တဲ့ စာခ်ဳပ္ျဖစ္တယ္”ဟု ကခ်င္ျပည္နယ္ မိုင္ဂ်ာယန္ၿမိဳ႕အေျချပဳ ဖက္ဒရယ္ဥပေဒ အကယ္ဒမီ၏ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး၊ ေရွ႕ေနဦးေအာင္ထူးက ဇြန္လ ဒီဗီြဘီနွင့္အေမးအေျဖခန္းတြင္ ေျပာဆုိ သြားသည္။ ၎အျပင္ ဆီြဒင္ႏိုင္ငံသား စာေရးဆရာႏွင့္ စာနယ္ဇင္းသမားတဦး ျဖစ္သည့္ ဘာေတးလ္ လင့္တနာ (Bertil Lintner)ကလည္း “အခုေဆြးေႏြးေရးသည္ ဒီစကားလံုး သံုးတာ မွားပါတယ္။ သူတို႔ က ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး သေဘာတူညီခ်က္ရဲ႕ အေသးစိတ္ အခ်က္အလက္ေတြကို ေဆြးေႏြးေနၾကတာပါ။ ပံုမွန္အားျဖင့္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး ဆိုတာ ေၾကညာလိုက္လို႔ ရပါတယ္။ သူတို႔ေတြ တဘက္နဲ႔တဘက္ ပစ္ခတ္ေနတာကို ရပ္လိုက္မယ္၊ သူတို႔ ထိုင္မယ္၊ ေဆြးေႏြးမယ္။ အားလံုးသေဘာတူညီမႈ ရရင္ ႏိုင္ငံေရးကိစၥေတြနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ သေဘာတူညီခ်က္တခုကို လက္မွတ္ထိုးၾကမယ္။ ဒီမွာကေတာ့ သူတို႔က ျမင္းမရွိေသးဘဲနဲ႔လွည္းကို အရင္ျပင္ ေနၾကတယ္။ ႏိုင္ငံေရးကိစၥတခုမွ မေဆြးေႏြးရေသးဘဲနဲ႔ သူတို႔က သေဘာတူညီခ်က္ အတြက္ ေျပာခ်င္ၾကတယ္။ ဒါက အလုပ္ျဖစ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး”ဟု စက္တင္ဘာ ၃ ရက္ ဧရာဝတီသတင္းဌာနနွင့္ အေမးအေျဖတြင္ စာခ်ဳပ္အေပၚ မရွင္းလင္းခ်က္မ်ားကုိ ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆုိသြားခဲ့ပါသည္။
အေရးႀကီးဆုံးမွာ အပစ္အရပ္စာခ်ဳပ္၏နုိင္ငံေရးလမ္းျပေျမပုံနွင့္ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးတြင္ မည္သုိ႔ ဆက္စပ္ထားသည္ကုိ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း မရွိုျခင္း ျဖစ္သည္၊ျပည္ေထာင္စုညီလာခံမွ ျပည္ေထာင္စုသေဘာတူညီခ်က္ကုိ လြတ္ေတာ္သုိ႔တင္သြင္းၿပီး လြတ္ေတာ္၏အတည္ျပဳခ်က္ျဖင့္သာ အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ခ်က္အပါအ၀င္ အျခားဥပေဒမ်ားျဖည့္စြက္ျခင္း၊ ပယ္ပ်က္ျခင္းတုိ႔ လုပ္နိင္သည္ဟုသာ ေဖာျပထားသည္။
လုပ္ထုံးလုပ္နည္းအရ လြတ္ေတာ္၌အတည္ျပဳခ်က္ရယူသည္မွန္ေသာ္လည္း မည္သုိ႔ အတည္ျပဳခ်က္ ရယူမည္ကုိ ရွင္းရွင္းလင္းမရွိေပ။ စစ္တပ္ကုိယ္စားလွယ္ ၂၅ရာခုိင္နန္းရွိသည့္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံဥပေဒလြတ္ေတာ္တြင္ ျပည္ေထာင္စုစာခ်ဳပ္ကုိ စစ္တပ္ကုိယ္စားမ်ားလက္မခံပါက မည္သုိ႔ျဖစ္ လာနုိင္မည္နည္း။ ယခုလက္ရွိအေနအထားတြင္ စစ္တပ္သည္ ဖြဲ႔စည္းပုံကုိ မည္သုိ႔မွ် ျပင္ဆင္လုိစိတ္ မရွိေပ။ တဖက္တြင္လည္း တုိင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔အစည္းမ်ားသည္လည္း ၂၀၀၈ အေျခခံ ဥပေဒကုိ မည္သုိ႔မွ် လက္မခံနုိ္င္ဆုိဟု ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေျပာထားၿပီးျဖစ္သည္။
သုိ႔ျဖင့္ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ဒီမုိကေရစီအျပည့္အဝရွိေသာ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ ေရးသည္ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒဖြဲ႔စည္အုပ္ခ်ဳပ္ပုံကုိ မည္သုိ႔ ျပင္ဆင္နုိင္သည့္အေပၚတြင္သာ မူတည္ ေနေပလိမ့္မည္။ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒေအာက္တြင္ တုိင္းရင္းသားတုိ႔၏ တန္းတူေရးႏွင့္ ကုိယ္ၾကမၼာ ကုိယ္ဖန္းတီးခြင့္ကုိ အေကာင္အထည္ေပးနုိင္မည္ မဟုတ္သလုိ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကုိလည္း မတည္ေဆာက္နုိင္ေပ။ သုိ႔ျဖင့္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး လက္မွတ္ထုိးနုိင္ေသာ္လည္း ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးခရီး ရွည္ႀကီးကား အေဝးႀကီးေလွ်ာက္လွမ္းေနရအုံးမည္မလြဲေပ။
ေဆာင္းပါးရွင္-ဗညားလတုိပ္
BNI
0 comments:
Post a Comment